Nieaktywni użytkownicy email w Office 365

Panel administracyjny Office 365 udostępnia graficzny raport z liczbą nieaktywnych użytków email, nie znajdziemy tu jednak informacji o których użytkowników chodzi. Listę nieaktywnych użytkowników uzyskamy za to bez problemu za pośrednictwem konsoli PowerShell.

nieaktywni_uzytkownicy_email

W pierwszej kolejności musimy podłączyć się do usługi Exchange Online. W tym celu, uruchamiamy konsolę PowerShell w trybie administratora i wpisujemy:

$LiveCred = Get-Credential

System poprosi nas o podanie uprawnień. Wprowadzamy adres email administratora i hasło.

powershell_logowanie

Następnie tworzymy sesję z Exchange Online:

$Session = New-PSSession -ConfigurationName Microsoft.Exchange -ConnectionUri https://outlook.office365.com/powershell-liveid/ -Credential $LiveCred -Authentication Basic –AllowRedirection

Zanim wpiszemy następne polecenie musimy się upewnić czy nie jest zablokowane uruchamianie skryptów. W tym celu wpisujemy:

Get-ExecutionPolicy

Jeśli uzyskamy odpowiedź „Restricted”, wówczas należy zmienić zasadę na „RemoteSigned”:

Set-ExecutionPolicy RemoteSigned

Importujemy sesję poleceniem:

Import-PSSession $Session

Teraz możemy już odpytywać naszą instancję serwera Exchange w chmurze. Aby uzyskać posortowaną listę użytkowników email wraz z datą ostatniego logowania wpisujemy:

Get-mailbox -Resultsize unlimited | Get-MailboxStatistics | Select Displayname,Lastlogontime | Sort-Object LastLogonTime

nieaktywni_uzytkownicy_powershell

Po zakończeniu pracy z Exchange Online pamiętajmy o zamknięciu sesji PowerShell:

Remove-PSSession $Session

Inne ciekawe polecenia PowerShell związane z usługą Exchange Online: http://o365info.com/exchange-online-display-and-export/.

Powiązane wpisy...

2 komentarze

  1. szamot napisał(a):

    Przed wykonaniem komendy trzeba jeszcze wklepać Import-pssession $session

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *